Cuma, Temmuz 02, 2010

Pratik bluz

 
Bu bluzu çok kilo alınca(15 kilo kadar) doğumgünümde giyecek bir şey bulamayınca  son gece 1 satte diktim.Dikimi çok kolay ve göbiş hatlarımı belli etmediğinden bazı günler için kurtarıcı oldu(özellikle çok yiyeceğim akşam yemeklerinde):)

malzemeler:Penye kumaş,makas,omuza süs(hayal gücünüzü kullanın çiçek vs.. her sey olabilir),dikiş makinası,1 adet vatka




                                          Nasıl dikilecek? kare bir kumaşı ikiye katlayın.katladığınızda 3 tarafı açık bir tarafı kapalı bir kumaş elde edecekirsiniz.kapalı olan yeri makasla istediğiniz kadar açın (bu kısımdan kafanız geçecek.omuzunu ne kadar açık istiyorsanız o kadar açın.)sonra sağ tarafa içten koltuk altına kadar düz dikiş geçin.artan içte kalan kumaş atrığını kesip alın.düz çevirin.sol tarafa  dıştan 1 karış bırakarak  koltuk altına kadar düz dikiş geçin.artan kısım aşağı akıyor gibi hoş duruyor bence.Bir omuz düşüyor.düşmeyen tek omuza içten vaktayı dikin.üstünede istediğiniz süsü ekleyin.Ben kadıköy pazarından hazır aldığım bir omuzu yuvarlayarak diktim ucunada püsküllü bir küpemi taktım:)Bukadar kalıpsız pratik bluzunuz oluyor!

2 yorum:

zeliha dedi ki...

valla ben 3 ay dikiş kursuna gittim ama, hala böyle kafadan bişey dikemiyorum .Ne diyim 41 kere Maşallah.Çok da şık olmuş hani,yazmasan hiçkimsecikler anlamaz senin diktiğini,Zara'dan almışsın sanardım ben , o yazıların devamında olunca:) güle güle giyin..Dikiş fikirlerini paylaşırsan sevinirim :)

Sanemiko dedi ki...

zeliha çok teşekkür ederim:) ben kurs almadım aslında çok istedim de vaktim olmadı okuyordum çünkü okul yeni bitti:) mağazaları falan gezerken bakıyorum nasıl dikmişler diye beğendiğim şeylere enine boyuna,kursa gittiysen çok daha güzel şeyler dikebileceğine eminim:)bundan sonra senin için daha fazla dikiş fikri paylaşacağım:)sevgiler...