Pazartesi, Ağustos 29, 2011

BU BAYRAM ÇİKOLATAMIZI YAPALIM!!!!

*Geçen şeker bayramında misafirlerinize yapmanız için girdiğim truff tarifini tekrar yayınlıyorum,malum o zman daha az kişiydik görmeyenler oldu, zaman içersinde çoğaldık belki şimdi daha çok kişinin işini görür diye düşündüm...

Şeker Bayramı geldi çattı.Gelenlere gidenlere çikolata şart.Bu yıl bir değişiklik ve güzellik yapıp kendi çikolatalarınızı hazırlamaya ne dersiniz....? İsterseniz hazırlaycağınız bu lezetti  çikolataları misafirliğe gittiğiniz yerlere sevimli paketlerde hazırlayıp götürebilirsinizde...Annemle yaptığımız ve yapıldıkdan bir süre sonra geride sadece kakao tozlarından eser kalan  Truffle tarifini paylaşmaya karar verdim bugün sizlerle!Haydi Afiyet olsun!!Herkese sevdikleriyle mutlu nice bayramlar diliyorum....

MALZEMELER:

1 ufak kutu (200-250 cvarında olanlardan) ml. krema
500 gr bitter çikolata
40 gr (bir tatlıı kaşığı)kadar tereyağı

HAZIRLANIŞI:

1. Önce çikolatayı ufak ufak kırıyoruz 


2. Krema ocakta kaynatılır. Daha sonra ocaktan alınıp içine tereyağı konur .  karıştırıyoruz.


3.kıyılmış çikolata konur ve çikolata eriyene kadar iyice karıştırıyoruz,


pürüzsüz bir kıvam elde edinceye kadar çırpıyoruz


4. Sonra bu karışımı 1 gece(isteyen 6-7 saat bekletebilir) dolapta bekletiyoruz.Donduktan sonra bir kaşık yardımıyla karışımdan biraz alın ve top şekli verin .


Hazırladıgınız yuvarlakları, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. 15 dakikalığına tekrar buzdolabına koyun ki yeniden katılaşsınlar.Sonunda hazırlar şimdi dilediğiniz malzemeye bulayın..(Arzuya göre meyve püresi,rendelenmiş portakal,limon kabuğu,hindistan cevizi, kakao, pudra şekeri, petibör kırıkları, ceviz kırıkları, antep fıstığı kırıklarına,renkli şekerlemelere bulanabilir ve içine konabilir,istediğiniz çeşit çikolata ile kaplanabilir. ayrıca isterseniz karışımın içine likör ,konyak,baileys...vs.çeşitli içkiler koyabilirsiniz...)(malzemeyle doldurduğunuz kabın içne yaptığınız topları atarak çalkalarsanız kolayca malzemeye bulanır)Eğer karışımınız yaparken elinize yapışır ve erirse buzdolabında yarım saat beklettikten sonra tekrar devam edebilirsiniz yuvarlamaya..

NOTLAR: 

1.Truffle çikolata , bir gün önce yapılıp buzdolabında bekletilmelidir.Böylece elle şekil verirken, çikolatanın erimesi en aza indirilmiş olur.
2. Kuru malzemeler koymak istiyorsanız çikolatanız  sıcakken koyun. Kuru meyve ekleyecekseniz  parçalanmış olarak koyun.
3. hediye amaçlı yapacaksanız götüreceğiniz bir kutuya yerleştirip buzdolabında muhafaza edin.

KULLANABİLECEĞİNİZ FİKİRLER!

11 yorum:

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

çok güzeller... teşekkürler belki deneme cürretini gösteririm bigün :))) o çikolataları parçalarken bitirmezsem tabi...

öznur-ata dedi ki...

sanemcim günaydın.çikolatalar süpeerr..ama yapması biraz zor çünkü yaaparken atıştırmaktan kalr nı bilmem :))bu arada sen bakmamışsın bloguma yaaa...
:((yeniyiz biz Atacıkla :)
atavedunyasi.blogspot.com :))

gulcinyamaninsanaldunyasi dedi ki...

çok lezzetli bir görüntü yaa hepsinden yemek istiyorum ve hatta bende yapmak istiyorum ama oruç olunca yemek yapmak için bile zorlanıyorum..bayram sabahı mı yapsam acaba:D..neyse annenin ellerine saglık.
sevgiler

Sanemiko dedi ki...

iki dirhem bi çekirdek

:)afiyet olsun bence mutlaka denemelisin bakma tarifin uzun olduğuna aslında çok kolaylar ve inanılmaz lezzetli oluyorlar!

öznur-ata

günaydın!bloguna geldim daha öncede gelmiştim zaten o ne tatlııı şeyy öyleee yaaaaa yerimm ben o atayıııısaçlar falan şahane .büyüyünce çok kızın kalbini yakıcak vallaaaa:))nutellelı resimlere bakacak olursak bu çikolatalar tam ataya göre.))

gulcinyamaninsanaldunyasi

bayram sabahı yap herkese süpriz olsun!bıktık artık hep hazır çikolata çikolata:)

yasemen k. dedi ki...

hiiii numm numm num hamm :)) dur dışarı çıkıyorumm aliim malzemeleri de girişiyim ben de :) hihihi

Bir Alışverişkoliğin İtirafları dedi ki...

Ya sanemiko ne harikasın!! Çok iyi oldu bu paylaşım bayram öncesi, kesin denemeyeceğim, güzel bir kutuya koyacağım, bundan sonra kime hediye verecek olsam ilk tercihim bu, çikolatayı kim sevmezki:) Bir de seni mimledim bugün :) İyi bayramlar şimdiden..

http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

mmm dedi ki...

Çikolata yapmayı hep denemek isteyip hiç deneyemeyen biriyim. Ama bu tarifi sanırım deneyeceğim.
Çikolata tadında bir bayram geçirmenizi dilerim.
http://hamaratmine.blogspot.com/

modaveotesi dedi ki...

blogunuzu yeni kesfettim ilgimi ceken cok guzel postlar hazirlamissiniz:) ozellikle bu cikolataya bayildim, yarin ilk isim bunu yapmayi deneyecegim tarif icin tesekkurler:)
Sizde benim bloguma bakarsaniz sevinirm
http://modaveotesi.blogspot.com/

Sanemiko dedi ki...

yasemen k.

afiyett şeker olsunnn canikooooo

Bir Alışverişkoliğin İtirafları

harika olan sensin teşekkür ederim mim içinde ayrıcaaa teşekkürler öpüyorum:)

mmm

kolay gelsin çok pratik bir tarif afiyet olsun sizede tatlı bayramlar:)

modaveotesi

güzel yorumunuz için ben çok teşekkür ederim:)

theice-creamparlour dedi ki...

KALOOORİİİ AMAN ALLAHIM AMA COK ÖLECEM ŞİMDİ O.o

A'raf dedi ki...

hemm evet bende böyle yapiyorum cok güzel oluyor :)