Perşembe, Kasım 04, 2010

İŞİNİ BİLEN GUGUK KUŞU!



Bugün "guguk kuşu" hakkında bir bilgi edindim ve belki benim gibi bunu daha önce  duymayanlar vardır diye paylaşayım dedim, çünkü "guguk kuşu" benim için çalar saatin içinden çıkan "guguk guguk" diye öten bir kuşken, bugünden itibaren o sevimliliğini yitirmiş, nankör bir kuş oldu! "kuş beyinli" deriz ya sinirlendiğimizde bakın o küçümsediğimiz beyin neler düşünüyormuş meğer!
Guguk kuşunun başka kuşların yuvalarına yumurtlayıp, yavrularını bu yuvalardaki ebeveynlere baktırdığını biliyor muydunuz?... 
Dişi guguk, yumurtlama vakti geldiğinde yapraklar arasında gizlenerek, yuva yapan çiftleri gözlermiş. Daha önceden iyi tanıdığı bir kuş türünün yuva yaptığını görünce ne zaman yumurtlaması gerektiğine karar verirmiş. 
Guguk kuşu ,gözüne kestirdiği bakıcı kuşun yumurtlamaya başladığını görür görmez harekete geçermiş ve Kuş yumurtladıktan sonra yuvadan ayrılır ayrılmaz, hiç vakit kaybetmeden yuvaya gider ve kendi yumurtasını bırakırmış. Ama bizim uyanık guguk kuşu burada çok akıllıca bir şey daha yaparak,Bu, yuvanın sahibi olan kuşun şüphelenmesini engellemek için yuvanın yumurta sayısını belirler, gerçek yumurtalarından birini aşağı atar, onun yerine kendi yumurtasını yumurtlarmış!bizim zavallı kuş yumurtadan çıkana dek onun için kuluçkaya yatan seçilmiş üvey anne oluyor tabiki.zavallı üvey annede bunu beser besler ancak büyünce kendi yavrusu olmadığını anlarmış çünkü uyanık guguk kenddi cinsine benzer bir şeçim yaparmış!Ya görüyor musunuz kuş beyinli dediğimiz mahlukat ne pis planlar yapıp gerçekleştiriyormuş.Ne kendine düşkün, işini bilen uyanık bir kuşmuş bu kuş çok sinirlendim vallahi!

4 yorum:

mavi dedi ki...

anaaaam :)))

yuva gibi :))

makeupwithstyle dedi ki...

Vaay ne kadar uyanıkmış guguk kuşu...bir de gerçek yumurtalardan birini aşağı atıyor demek utanmadan! :)

Merak edip neden böyle bişey yaptığını araştırdım ; guguk kuşu kısa sürede çok böcek yediği için kursağı fazla doluyor, vücudunda dışa doğru bir çıkıntı oluşuyormuş ve bu da kuluçka döneminde rahatsızlık vereceği için, yuvada yatmasına engel oluyormuş.

Doğada ne ilginç şeyler oluyor :)

Sanemiko dedi ki...

mavi

yaa görüyor musun sen terbiyesiz guguku!

makeupwithstyle

böööykkkk midesiiizz guguk!gerçekten ne ilginç şeyler oluyor:)

~ElmaseKerimpotiK~ dedi ki...

AAAAA ben de çok kızdım şimdi..! Düşen yumurtanın ne suçu var..?Yazıkkkk, çok sinsiymiş bu guguk kuşu. Şimdi ben de çok sinirlendiim..!