Cuma, Kasım 05, 2010

SANEMİKO'DAN TARİFLER 1


bildiğiniz üzere iş bulamama sonucu ev kızı olma yolunda emin adımlarla ilerliyorum:))Şaka bir yana yemek yapmayı oldum olası zaten çok severim, annoşta bütün gün işte olup gece geç saatlere kadar çalışınca yorgun geliyor,ee Cemoşla , Babiş de acıkıyor.Annoşa yarım olsun  diye bende yemek yapıyorum...Bugün de annoşun canı uzun zmandır sosyete mantısı çekyordu , benimde lahana sarması, yapayım diye yola koyuldum ancak ortaya bambaşka yemekler çıktı...Lahanalar pek sert çıktı ondan onları kapuskaya çevirdim.sosyete mantısından da yufka arttı onu da dündan kalan yeşil mercimekle doldurup yeşil mercimekli gül böreği yaptım sonuç olarak ortaya birbirinden apayrı 3 yemek çıktı .... Bugün ne pişirsem diye düşünüyorsanız buyrun tafirleri...
SOSYETE MANTISI
 
MALZEMELER:
3 adet yufka
yarın kg kıyma
1 adet orta boy soğan
yarım demet maydonoz
1 çay kaşığı karabirber
1 tatlı kaşığı tuz
2-3 çorba kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı salça
yoğurt
sarımsak

yufkaları açıp enlemesine ve boylamasına ortadan bölüyoruz yani bir yufkadan 4 üçgen elde etmiş oluyoruz.Diğer yandan soğanı küp küp doğrayıp,tavada yağ ile kavuruyoruz.soğanların rengi dönünce kıymayı ekliyoruz soğana başlıyoruz kavurmaya...kavururken ince ince kıydığımız maydonozu ve karabiberle tuzuda ekliyoruz kıymaya kavurma işine devam ediyoruz...kıymamız kavrulup pişince onu soğumaya alıyoruz(çok sıcakken doldurursanız yufka yırtılabilir)kıymamız ılıdıktan sonra bir uçgen yufkayı alıp kalın kısmına şerit halinden kıymadan bir miktar koyuyor,sigara böreği gibi sarıyoruz.sigara böreği gibi uzun bir kol börek elde ettiğimizde, onu da ucundan içeri doğru bükerek yuvarlıyor en ucunuda ıstatıp yapıştırıp bir gül elde ediyoruz.malzemeniz bitine kadar bu işlemi tekrarlıyoruz...
2 şelilde pişirebilirsiniz
1.YÖNTEM:yağda kızartabilirsiniz ki bence böyle daha lezettli oluyor.
2.YÖNTEM:150 C ve ya (350) F de fırında pişirebilirsiniz tercih sizin
Mantılar pişerken,bir yandan da sarımsaklı yoğurt ve salça sosunuzu hazırlayın(salça sosu bildiğimiz klasik domates salçasını yağda kavuruyoruz)İsteyen salça sosu yerine kırmızı biberi de yağda kavurup kullana bilir bu da tercih meselesi.Mantılar piştikten sonra üstlerine önce yoğurdu,sonra sosu ekleyere servis yapın!

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK
MALZEMELER
3 adet yufka
2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 adet soğan
1 kaşık domates salçası
tuz
karabiber
sıvıyağ

Mercimek çok ezilmeyecek şekilde haşlanıyoruz, süzülür.Başka bir tavada ince küp küp doğranmış soğanları pembeleştiriyoruz.Mercimekler ilave ediyor, karıştırıyoruz.Salçayı iki çorba kaşığı su ile inceltilip mercimeklere ekliyoruz.tuz ve karabiberi de ekliyoruz.Harcı suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Yufkaları yine yukarıdaki tarifteki gibi üçgen şekil elde edecek şekilde kesiyoruz.ılıyan harcı konup sigara böreği gibi sarıyoruz.(isterseniz yukarıda tarif ettiğim şekilde de gül gibi sarabilirsiniz yine ki ben öyle yaptım)sonrasında yine 2 yöntemde pişireilirsiniz.
1.YÖNTEM:kıgın yağda kızartılabilir.
2.YÖNTEM:üzerine yumurta sarısı sürülüp isteğegöre susam ya da çörek otu eklenip 200 C' (400 F) de ısıtılmış fırında 30 dk. pişirilir.

KAPUSKA

MALZEMELER
1 orta boy lahananın yarısı
1 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı salça
yarım su bardağı yıkanmış pirinç
3 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz
karabiber
(isteğe bağlı) 2 çorba kaşığı sirke
Soğanları yemeklik doğradıktan sonra sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Daha sonra doğradığınız lahanaları(bolca doğrayın yemesi kolay olsun) üzerine ekliyoruz.Piştikçe tencere yer açılacak aman çok oldu diye korkmayın!. Lahana sulanacağı için suyunu çekene kadar bir müddet kavuruyoruz. Ne kadar kavurursak o kadar çabuk pişer. Başka bir kapta salçayı sıcak suda ezerek üzerine ekliyoruz ve en son da  pirinçleri ekleyerek bir iki dakika daha kavuruyoruz. Tuzu  ve karabiberide katıyoruz... neredeyse malzemlerle aynı seviyede olacak şekilde sıcak su ekliyor ve kısık ateşte pişiriyoruz.  Suyunu kontrol ederek gerekli durumlarda su ekleyin ki tencereye yapışmasın.eğer ben hafif ekşi severim derseniz pişmesine yakın 2 çorba kaşığı sirke de ekleyebilirsiniz.


6 yorum:

ZELİHA-UMUTSEPETİ dedi ki...

Aramıza hoşgeldin :))
Canım İnşallah en kısa zamanda iş bulur ve boş zamanlarında yemek yaparsın..
Mercimekli böreğe bayılıyorum ben..
Lahana yemeğini de bol limonlu..İnsan sık sık yemek yapınca seviyor tabi haliyle :)
Mutlu haftasonları diliyorum sana..
Sevgilerimle..

balgözlükız dedi ki...

acıktımmmmm :)

dunyada bir balık dedi ki...

Şimdi sen niye mantı dedin ki Sanemikooo ya olacak iş mi?bayılırımm:))

Sanemiko dedi ki...

ZELİHA-UMUTSEPETİ

:))hobuldukkkkk!ayyy saol vallaha inşallah dediğin gibi olur:)

balgözlükız

:))valla bir buluşup yemek yiyip dedikodu yapamdığımız için nasıl üzgünüm bilemezsin çok içide kaldı!:)

dunyada bir balık

heheheheh:))kusurabakma nolurrrr:)bilsem demezdim!:)

devince dedi ki...

Tarifler güzel.Ellerinize sağlık...Fotoğraflasaydınız keşke...Yemeğin görüntüsü güzelse tadıda güzeldir gibi gelir bana

Sanemiko dedi ki...

teşekkür ederim.evet haklısınız çok.fotoğraflamayamdım ne yazık ki izmir istanbul koşuşrutmacasından ara kabblolarımı bulamıyorum!