Salı, Kasım 09, 2010

SANEMİKO'DAN TARİFLER 2


Bugün fırında isveç patatesiyle, tavuklu pilav yaptım!aslında isveç patatesi bildiğiniz sütlü patates gibi bir şey...Neyse, bu patates yemeği et veya tavuk yemeğiyle çok iyi gidiyor ancak Cemoş bugün tavuklu pilav istediği için mecburen yanına tavuklu pilav yaptım.tavuklu pilavı yapmayı bilmeyen yoktur diye tarifini vermiyorum ancak ayıptır söylemesi pek iyi pilav yaptığımdan(annemden geçmiş:) )pilav yapmanın püf noktalarını, gizli sırlarını vereceğim sizee:)Daha önceki tarifler için sizi buraya alalım.

İSVEÇ PATATESİ

MALZEMELER
6-7adet orta boy patates
 1 kutu krema 200 ml(tikveşli,sek,sütaş..vs.)
3-4 diş sarımsak
kabı yağlamak için margarin
kimyon,karabiber,tuz
öncelikle fırınımızı 200 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlıyoruz.Fırın ısınırken  bizde bir yandan patateslerimizi yapacağımız borcamı(fırın kabını)iyice yağlıyoruz.yağlama işlemi bittikten sonra soyulmuş patateslerimizi aşşağıda resmini gördüğünüz rendenin ince üç ya da 2 çigili yüzüyle ince ince rendeliyoruz.
tüm patatesler rendelendikten sonra sarımsaklarımızı da ince dilimler halinde patateslerin üzerine serpiyoruz.sonrasına tuzumuzu,az karabiber ve az kimkimyonumuzu da serpiştirip elimizle patatesleri karıştırarak ters yüz ediyoruz.sonrasında bir kutu kremayı çalkalayıp gelişi güzel bir şekilde patateslerin üzerine dokuyoruz(her yerineyaymaya gerek yok zaten pişerken eriyip yayılıyor)ardından patateslerimizi fırına verip üstleri kızarana kadar (tahmini 40 dk falan fırına göre değşiyor)pişiriyoruz.
Not:bu aşamada isteyen piştikten sonra pateslerin üzerine rendelenmiş kaşar peyniri koyup üsteleri çıtırdayıp kızrana kadar fırında pişirmeye devam edebilir...lezzetli oluyor....
  SANEMİKO'DAN 
PİLAVIN SIRLARI

  • öncelikle pirincimiz kaliteli olmalı
  •  
  • pirincinizi bol tuzlu ılık suya basmayı unutmayın eğer suya basmaya vaktiniz yoksa o zaman princinizi bol soğuk suyla iyice yıkamalısınız.
  •  
  • pirincin suyu mutlaka süper şekilde süzülmeli yoksa pilavınız  lapa olabilir.
  •  
  • ben ölçüyü her zaman 1 bardak pirince 1 bardak su olarak kullanırım.
  •  
  • pilavınıza suyu eklemeden önce mutlaka tenceredeki tereyağında hakkını vererek pirinciniz tane tane olana dek iyice kavurun.kavrulmayan pilav lapa olur.
  •  
  • ayrıca ben tereyağı ve az sıvı yağı birlikte kullanıyorum.
  •  
  • pilavınıza ekleyeceğiniz su bilinenin aksine ne kaynar, ne de soğuk olacak mutlaka ve mutlaka oda sıcaklığında olmalı!
  •  
  •  koyduğunuz su et ya da tavuk suyu olursa pilavınızın yanından lezzetinden geçilmez ama hazırda yoksa ozman bulyonunuzu küp halinde değil ezip ekleyin pilava
  • pilavınıza tuzun yanı sıra mutlaka 1 kesme şeker ekleyin:)
  •  
  • pilavınızın kar gibi bembeyaz olmasını istiyorsanız pilava pişerken 1 dilim limon ekleyin!
  •  
  • Pilavı pişirirken asla karıştırmayın. bu tanelerin birbirine yapışmasına yol açar.
  •  
  • Bir ya da iki gün önceden pişirdiğiniz pilavı tekrar ısıtıp yiyecekseniz, ilk günkü gibi olması için kısık ateşte, 1-2 yemek kaşığı su ekleyerek, karıştırmadan, tencereyi arada bir sallayarak pilavı alt üst ederek ısıtın.
  •  
  • Pilavı mutlaka ama mutlaka ocağın en büyük gözünde ve çok kısık en kısık ateşte pişirin.
  •  
  • pilavı piştikten sonra mutlaka demlenmeye bırakın.
eğer hala pilavınız çirkin oluyorsa en iyisi pilav yapmayı bırakın:))

7 yorum:

mine dedi ki...

eve gitmek epey yaramış ellerine sağlık canım

Modafobik dedi ki...

Sanemikocumdannnn pilavın püf noktaları ahahah :) Nedir buuu yemek merakı ben buralardaaa yokkennn?!?! Haftaya yemekteyizde falan görcez seni diye korkuyorum bak :)

Sanemiko dedi ki...

mine

sağolda eve gitmek bana değil anneme pek yaradı desek daha doğru olur:)))

Modafobik

sen bilmezsin tabi ben aslında süper yemek yaparım ayıptır söylemesi:))hatta gastronomi okuyacaktım kıyısından döndüm:)ee istanbulda vaktim olmuyordu yaptıklarımı koymaya şimdi izmirde bol bol vaktim olduğundan koyuyorum da yaptıklarımı:)

simon dedi ki...

ellerine saglık:)

Sanemiko dedi ki...

teşekkür ederim afiyet olsun:))

nihalasli dedi ki...

Canim oda sicakliginda su kullanilacagini ilk defa senden duyuyorum ama denicem cok merak ettim:)
Bir de kesme sekeri yine ilk defa senden duyuyorum:)
Benim de pilavim begenilir solemesi ayip:)
Ama ben eskiden tereyag siviyag ikilisini kullanirdim simdi zeytinyagi tercih ediyorum ve inanir misin hic belli olmuo zeytinyaginin tadi.tabi zeytinyagini zevmeyen anlayabilir:)
Ama sizma yi anlar normal zeytinyagini pek anlamazlar sanirim.Bole cok daha doyurucu ve saglikli oluyor.
Sana benden bir puf nokta:)
Mesala pilavini siviyagla yaptin ama tereyag lezzetinde de olmasini istiyorsun.Tereyagi kavururken koyma!Suyuna koy kaynarken;)en son bitince karistircan ya o zaman karismis olur.
Bir de agiz tadiniz nasil bilmiyorum ama ben pilavi iyice kuruyana dek pisirmem.hafif islakkenbir karistiririm altini kapatir demlenmeye birakirim o zaman yagini ve tel tel ayrildigini daha guzel gosterir.
Ay ne yazdim:)opuyorm

Sanemiko dedi ki...

pilavının püflerini bizimle paylaştığın teşekkrler öncelikle:)çünkü her kadın yemek sırlarını paylaşmayı sevmez:))dediklerini mutlaka denicem ama sende şu şekeri dene bak mutlaka nasıl olsa tuz koyduğun için tatlı değil lezzetli oluyor pilav