Çarşamba, Aralık 08, 2010

LÜTFEN EMEĞE SAYGI DUYALIM!


Öncelikle hepinize teşekkür ederim yaptığım tasarımlara olan ilginiz ve beğeniniz için...Ancak tüm bunlar, yarattıklarım benim hayal dünyam,saatlerimi,günlerimi harcadığım hayal dünyam!ve bu hayallerimin çalınıp aynı şekilde bir başkasının çantasını süslemesi beni çok incitti!üstelik izinsiz bir şekilde...Oysa ben safça günlerdir bıkmadan usanmadan bu insanın nasıl boyadığımla ilgi sorularını yanıtlıyorum, hiç bir art niyet gözetmeden,karşılığında da her gün bıkmadan bir sürü mail atan insan,  desenlerini kullanabilir miyim diye bana soramıyor bile!Şimdi diyebilirsiniz ki, herkes istediğini yapar, sen bunda ne hak arıyorsun diye...Ama yaptığım tasarımların hiç biri taklit değil, hello kitty vs... değil bu Sanemikonun hayal dünyası!hayallerimin çalınması gerçekten hiç hoşuma gitmedi,tabiki tek çanta ayakkabı boyayan bu dünyada ben değilim, ama yapacaksan kendi hayal dünyanla yap birebir aynısını değil!resmen elimden çocuğum çalınmış gibi hissettim.!Niye orjinal olamıyoruz? niye kendimize özgün değiliz?bundan sonra ne olacak her kolleksiyonumun arkasından aynısını yaparak mı devam edeciksin kıt hayal güncünle?bir de marifetmiş gibi blogunda yayınlıyor ve beni de link veriyor ama benim haberim bile yok,onu çizmek marifet değil ki bunu düşünebilmek iş,ver çocuğun eline o da bakarak çizer!Bu yapılan marifet değil, resmen bir suç!ama sevgili arkadaşlarım buda bana ders oldu yarın ilk işim gidip bunun için gerekli tüm işlemleri başlatmak.çünkü ben üniversite mezunu olduğum halde bir iş bulamıyorum ve bunu iş edinmeye çalışıyorum onun için yaptığım işi gerçekten ciddiye alıyorum,butiklerle anlaşmaya başladım....Dolayısıyla takdir edilmeyi beklerken, bire bir taklit edilmek çok canımı yaktı!





26 yorum:

yasemen k. dedi ki...

gerçekten çok ayıp bi olay.. hadi çaldın bari yayınlama be insan... sen hiç sevkini kırma,canını da sıkma cnm, istediği kadar taklit etmeye çalışsın anca böyle ucuz görüntüler ve kınayan mailler elde eder ;)

nihalasli dedi ki...

Canim hic sevkini kirma sakin yasemenin dedigi gibi;) Yarin baslarsin bunun icin islemlere bundan sonra hic kimse bu kadar rahatlikla bunu yapamayacagini ogrenir ;)
Arkadas acaba sana haber verdide ulasmamis olabilir mi diye dusundum cunku senin linkini niye versin ki o zaman.Anlamadim yani :(
Haklisin ben olsam ben de uzulurdum cunku bu bir figur degil ki herkesin kullandigi..
Umarim halledebilirsin yarin bizi de haberdar et;)

mine dedi ki...

en iyisi işlemleri başlatman canım gönül rahatlığıyla bir marka olabilirsin o zaman bu tip şeylerin önüne geçilmez gibi geliyor çünkü

mavi dedi ki...

taklitler aslını yaşatır tatlım boşveeerrr, tatlı canını sıkma sen.
Seninkiyle onunki kıyaslanamaz bile ;)
Öptüm kocaman, takma kafana...

mavi dedi ki...

taklitler aslını yaşatır tatlım boşveeerrr, tatlı canını sıkma sen.
Seninkiyle onunki kıyaslanamaz bile ;)
Öptüm kocaman, takma kafana...

☢☢☢BrunnHilde☢☢☢ dedi ki...

Ayıp ya gerçekten. Ama taklitler asıllarını yaşatır. Zaten onun boyadığı seninkinin yanından bile geçememiş. Karşı taraf yeterince rezil oldu bence artık can sıkmaya gerek yok. Sen bildiğin yolda devam et :))

NİMO =) dedi ki...

anaaa...hakikaten aynısı yaaw :))
amaaann be yavrum bu tip insanlar senin kadar başarılı olabilecekler mi mesela??Hep çalarak nereye kadar büyüyebilriler ki?Ancak kendi çizdikleri o dairenin içinde kalacaklar...Üretmekten yoksun bu tip kişiler sadece kendini kandırır böyle işte...ha belki izin alsa bu kadar tepki vermezdin seni de iyi biliyorum sanemiko..
Ama hadi izin almadan yaptın,bari fotografını koyma dimi?
çok garip insanlar var ya, çözümleyemiyorum :S

The Shopping Detective dedi ki...

Şimdi açıp baktım da özür dileyerek kaldırmış. Sen haklısın bence de ama özrünü kabul etmelisin sanırım. Tabii bu benim düşüncem.

'Berrin' dedi ki...

malesef ınternet dunyası böyle..burada yayınladıgımız her sey bizden çıkıp orta malı oluyor.
önüne geçmek ise imkansız..bence tasarımlarını yayınlama..başka çaresi yok.
ayrıca bu yaptıkları senınkılerın yanından bıle gecemez..
üzüntünü anlıyorum..
bu bildiğin bir de bilmediklerin olacak bire bir kopyalayan dedıgım gıbı bu durumda paylasmamak en dogru secenek..

Moda(e)rator~ Moda olan Herşey Kontrol Altında dedi ki...

çokgüzel olmuşlar, sen devam et

Lucy dedi ki...

Tatlım hiç canını sıkma. Emin ol güzel şeyler hep kıskanılır ve taklit edilir. Üstelik hiç bir zaman da aynısı olamaz. Yaptığına baksana ne kadar komik çizmiş:D Seninkiyle bence alakası bile yok. O zaten hep senin taklidin olarak kalacak.

neduk dedi ki...

Bu kadar kötü bir taklit olamaz. Çok sevmiş, yapabilirim sanmış demek ki.
Kendisi kullanmak için yapmak istemiştir belki. Satış amaçlı değildir. Adım adım sana sorduğuna göre nasıl yapıldığını ardında pek kötü niyet arama bence.
Ama bu postun taklitçilerin ayağını denk alması için yararlı olur sanırım. İşlerin çok cazip. Taklit etmek isteyen çok olacaktır. Elini hızlı tut ve bir an önce bol bol yap, millet suyunu çıkartmadan. Sevgiler.

Somethin'Special dedi ki...

Söylediklerinde çok haklısın, bu tasarım işi yapan herkesin başına geliyor ve karşında zaten çokta ahlaklı olmayan biri olduğu için de konuşmak işe yaramıyor.Ben marka tescili yaptırdım mesela, tavsiye ederim ama biraz uzun bir süreç.Ve şu cevaptan gerçekten nefret ediyorum; çanta boyayan bir tek sen mi varsın ki?
Çizimlerin çok güzel, inşallah istediğin anlaşmaları gerçekleştirirsin :)

dunyada bir balık dedi ki...

Bir de utanmadan mail atıp nasıl yaptın nasıl çizdin diye mi sordu?Sonra da aynısını yapıp bloğuna mı koymuş.Pes yani ne denir ki,ayıp diyeceğim ama arkadaş ayıbın ne olduğunu bilmiyor belli ki.Resmi işlemlere başla Sanem tescil ettir kesinlikle.

Aslıhan GÜNDÜZ dedi ki...

Bu diğer blog kullanan ve özgün bir şeyler yapan herkese iyi bir örnek oldu... Taklitle bir yere kadar gelinir merak etme, içindeki cevher sen de ne de olsa... Sakin ol ama öncelikle...

*!*vanilya's dedi ki...

Taklitler asıllarını yaşatır hiç sıkma canını

ElanorTiwele dedi ki...

taklitler aslını yaşatır derler ya aynen öyle..
bir şekilde bu tarz bir paylaşımla karşılaşsam mutlaka derim ki sanemiko'nun aynısı..

canını sıkmana değmez bile,hatun da özrünü dilemiş
özenmemek elde değil yaptıkların muhteşem çünkü :)

Modaccı dedi ki...

çok geçmiş olsun cnm. Bunları kim görürse senin desenlerin oldğunu anlar tabi ama tabi bence marka tescili almanda fayda var. tekrar üzüldüm adına ama fazla canını sıkma lütfen. Merak etme oda layığını bulur

tarih84 dedi ki...

istenildiği kadar esinlenilsin ya da taklit edilsin seninksii daha güzel olmuş canım, seni ve bloğunu sevdiğimden söylemiyorum bu birt gerçek.malesef sanal dünya böyle birşey, gerçekliğin samimiyetin yanında sahtecilik ve çakmalar da barınmakta.haklısın ne gerekliyse başlatmalısın.ben ilkk başlarda inanamıyordum acaba tesadüf mü dür diyordum sonra baktım ki bu bilinçli bir yağma.sen bir başlık atıyorsun benzeri yapılıyor, sen o kadar arayıp tarayıp görsel buluyorsun günü geçmeden görselin çalınıyor, neredeyse konu içeriklerim bile araklandı.Bu kadar yeni bir blogcuyken başıma benim bile geldiyse sisizn gibi göze çarpanb yareatıcı blogların başından böyle dertler eksilmez.acımamak lazım.diğer çakmacılara bu ders emsal olsun.

Sanemiko dedi ki...

canım arkadaşlarım bana olan müthiş desteğiniz için çooook teşekkür ediyorum.Yorumlarınız beni hem çok duygulandırdı hem de iyi yönde hırslandırdı bu gazla artık daha güzel ciciler yapacağım:))iyi ki varsınız...en yakınımdakinden daha yakınsınız sizi seviyorum..

! POSH BUTİK ! dedi ki...

haydaaaa bu ne yaaa!!! ya esinlenmeyi anlarım da bu birebir aynısı!! bari yayınlamasaydı kendi kendine kullansaydı neyse ne ama neyse canım ya sıkma canını ama madem artık bu işi gerçek bir iş olarak görüyorsun, gerekli önlemleri almanı tavsiye ederim

Kapkara Camdan Kelebek dedi ki...

Sanemcim o kız bana da gelip DOLLY DU'ları neyle boyadığımı nasıl yaptığımı falan sordu bende söyledim. hatta yapımını anlatan linkleri verdim.

senin bu çantandaki çizimlere dikkat etmediğim için benzerliği farketmedim ve kızın yazdığı postun altına birde yorum bırakmıştım. güzel olmuş diye.salaklığıma doymayım

beijaa vintage dedi ki...

seninki daha güzel olmuş tatlım üzülme..

Sanemiko dedi ki...

! POSH BUTİK !

teşekkür ederim almaya başladım:)

Kapkara Camdan Kelebek

ay çok komiksin:)) evet biliyorum gördüm:)

fatoş dedi ki...

ayy bir de hakkını verip yapabilseymiş keşke...nefret ediyorum böyle insanlardan.benim oyuncaklarımıda alıpğ bloğuna yada face e ekleyip aynısından siperiş alınır diye yazan utanmazlar var:(

Lirean ♥ dedi ki...

canım, bunlar ne yazıkki her mesleki alanda var, yapman gereken bunla yasal olarak başa çıkman ve özgün ürünlerini koruman, merak etme taklitçiler kendi döngülerinde kısır hale gelirler. sen yola devam et.