Perşembe, Ocak 06, 2011

SANEMİKO'NUN FAVORİ YEME İÇME MEKANLARI!


Çok gezen mi daha çok bilir, çok yiyen mi?sanırım bu sorunun cevabı çok gezerken çok yiyen:)Bir yere yemek yemeğe ya da bir şeyler içmeye gittiğinizde hep yanlış seçim yapıyor ve yediğinizden memnun kalmıyor,gözünüz hep masadakilerin tabaklarında mı kalıyor?Bu benim başıma çok  zor gelen bir şeydir:)Seçimlerimde hep başarılı olmuşumdur:)Bugün de sizlerde yemekden zevk aldığım  mekanlardaki favori seçimlerimlerimi paylaşmaya karar verdim:)Artık gittiğinizde saatlerce düşünüp sonunda da yanlış seçim yapmayacağınıza garanti veriyorum:)sıralama göz önünde bulundurmadan listeledim haberiniz olsun!unutmadan bu sadece bir kısmı dvamı gelecek hatta izmir içinde ayrı bir liste hazırlayacağım olurda gezen olur aç kalmasın diye:)

1.KIRINTI

  bebek,suadiye,moda ve nişantaşınta şubeleri olan Kırıntı'da fajita ve soğan halkası yemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.ama dikkat kırıntıda 2 tür soğan halkası mevcut biri, hazır fresh soğan,diğeri kendi hazırladıkları gerçek soğan halkası size gerçek olanını tavsiye ediyorum özellikle yanında gelen 2 çeşit sosuyla süper gidiyor!


2.VAPİANO

Suadiye ve Nişantaşı'nda şubeleri bulunan Vapiano Mumuyla  sık sık gittiğimiz favori mekanlarımızdandır,atmosferi ve inanılmaz lezzetleriyle yemek yemekden büyük zevk aldığım mekanlardan biri.Her şey o anda taze taze gözünüzün önünde yapılıyor,benim ordaki favorilerim değişmez her gittiğimde aynı şeyleri yerim:)

Makarnalarından bir karidessever olarak "SCAMPİ"yi delicesine tavsiye ediyorum Karides, Domates sos, Beyaz şarapdan yapılıyor sosu...

Pizzalarından da "RUCOLA" favorim, Domates sos, Mozarella, Roka, Parmesanvar üzerinde ama balzamikle müthiş oluyor!

Tatlya gelince,eğer çilek seviyorsanız işte bu tatlıdan 1 tanenin sizi kesmeyeceğine eminim "CREMA Dİ FRAGOLA"yı mutlaka denemelisiniz...

3.GO MONGO 
Moğol Barbekü Restoranı olan Go Mongo; Suadiye Park, İstinye Park ve Meydan Alışveriş Merkezi olmak üzere 3 şubeye sahip. restoranlarında et,tavuk vs.. bir çok seçenek var ama size önereceğeim 2 şey var.

1.si barbekü seçeneğini seçip binlerce seçenek arasıdan kedi noodlenızı yaratmanız koskoca bir tabağı bitirdikten sonra daha fazlasını almak için barbeküyü 2.kez ziyaret edeceğinize eminim:)

2.side denemeden sakın çıkmayın "Sihirli Karides"  jumbo karidesleri tel kadayıfa sararak yapıyorlar lezzeti uykunuza girecek! 

4.SUSHİCO 

Çin yemeğine karşı önyargılıysanız bırakın bir kenara ve ilk deneyimizi Sushico da deneyin derim...Haftanın 7 günü bunları yesem yine bıkmam:)tavsiyelerim şunlar....

çin böreği,soya sosuyla süper!

Singapur noodle içerisinde dana eti,sebze ve karides oluyor.

İstridye soslu dana eti.

Körili pilav.

Kızarmış pekin ördeği yanında gelen soslarıyla müthiş!!!!
adı size itici gelebilir ama tadı parmaklarınızı yedirtecek!tatlı ekşi soslu tavuk

5.JUMBO BURGER

mütevazi mekanıyla  şüphesiz en farklı hamburgercilerinden biri olan Jumbo Burger ,33yıldır Çiftehavuzlar sahilde enfes hamburgerlerini yapıyor olması rağmen burayı nasılsa istanbullular pek bilmiyor.hatta bir izmirli olarak istanbullu arkadaşlarımı buraya ilk defa götürdüğüm çok olmuştur..Tabikide her biri sonradan müdavimi oldular..Buranın özelliği ise,mönülerindeki herşeyin kendilerine has olması ve bir başka yerde aynısından bulamayacağınız olması...kendi ketçap ve moyenezlerini,chiken fingerlarını,hamburger köftelerini hatta hamburger ekmelerini bile kendileri yapıyorlar..Burada yiyeceğiniz ballı mayonezi başka bir yerde asla ve asla yiyemezsiniz!sadece mayonezini evi paket yaptıranlar bile var:)Benim buradaki favorilerim baharatlı ve sarımsaklı köfteden yapılan   Şark burger  sonradan bol mayonez eklediğimi söylememe gerek var mı bilmiyorum ve yanında eşsiz beyaz sosuya chiken fingers!keyfine düşkünler buz gibi büyük bir bardak birayla buradaki herşeyin tadına varabilirler...

6.COOKSHOP

Cookshop Palladium AVM Ataşehir, 212 AVM, City's AVM Nişantaşı ve Forum AVM şubelerine sahip,geçen yaz etilerde de yazlık bir şuba açmışlardı Şamdanın yerine.

Eğer cookshopa gidip de magnolia adlı tatlıyı yemediyseniz boşa yaşıyorsunuz diyebilirim...Bu bebek maması görüntüsündeki tatlıdan öyle güzel bir tat çıkacağını tatadana kadar bilemezsiniz..Muzlu olan favorim bir yere mutlaka not alın!


7.JOKE CİRCUS

İzzet çapanın mekanlarından biri olan circus daha kapıdan girmeden harikalar diyarını andırıyor,mekanın dekorasyonu ve şovları karnınızı doyumaya yetiyor,doğum günü,bekarlığa veda gibi özel günler için size gösterbileceğim tek adreslerden biri....

yeme içmeye gelince,mekan gibi yemek ve içecek servisleri de farklılığını ortaya koyuyor,önünüze gelen tabak bazen,tava bazen devasa bir kase bazende bambaşka bir obje olabiliyor, karnınızla birlikte gözünüzü de doyuruyor.

Porcini Mantarlı Risottosunu tavsiye ederim, tadı damağınızda kalacak....

8.AL JAMAL

izzet çapa mekanlarına değinmişken  orta doğuyu ayağınıza taşıyan mekan "Al jamal"dan bahsetmemek olmazdı ki ,eğelencesi ve müthiş dekorasyonu bir yana yemekleri gerçekten i-na-nıl-maz!!

fix menü uygulanıyor ama içinde cips parçaları olan mezesinden defalarca isteyeceğinize bahse girerim:)

yine özel kutlamalar için vazgeçilmez bir mekan hatta aşk-ı memnudaki nihal de bekarlığa veda partisini burada yapmıştı:)Üstelik yediklerinizi sabaha kadar dansözlerle göbek atıp eritmenizde mümkün:)

9.CHİLİ'S GRİLL & BAR

Etilerdeki chili her ne kadar  yemekleriye meşhur olsa da benim burada size tavsiye edeceğim tatlıların biri ve Margaritaları!! menüde geniş ayrı bir bölüme sahip onlarca çeşit margaritadan devasa bardakda gelen margaritalarını 2 kişi içmek mümkün,hatta 3,4:))görsel kadar tadları da müthiş!

tatlılarından da"molten chocolate cake" i denemeden sakın oradan çıkmayın tabiki bitirebilmeniz için bir kaç arkadaşınızdan yardım istemeyi de unutmayın!

10.DÜRÜMCÜ İLHAN

arnavutköy yokuşundak oto yıkamanın yandaki dürümcü ilhandan haberiniz yoksa eğer istanbullu geçinmeyin derim!İncecik lavaşlı ve lezzetli dürümlerinden yediniz mi bundan sonra her gece oradasınız demektir!  mançurya dürümü başka yerde yiyemezsiniz ki ilk boşluğunuzda hemen gidip deneyin derim! 

11.NAMLI

Karaköyde 2,Ataköyde de 1 şubesi bulunan Namlı'yı bilmeyeniniz yoktur herhalde!En yakın arkadaşlarımdan birinin yeri diye demiyorum:))) eğer meze ve şarküteri düşkünüyseniz,Oraya bir girdiniz mi çıkamayacağınıza adım gibi eminim!pazar kahvaltılarının ve ramazan aylarının vazgeçilmez mekanı bence!


Eğer hala gitmediyseniz bu pazar soluğu orada alın tabiki de tıklım tıklım ama sıranızı beklemeye değer yoksa onca insan niye beklesin,neyi seçeceğinize karar vermeyeceğiniz ve gözünüzün döneceği seçenekler arasında özellikle ekşili mercimekli köftesi ve arnavut çiğeri pamuk gibi inanılmaz lezzetlii tabağınız boşaldığında doldurtmaya bir daha gideceğinize adım gibi eminim,annoşumun en sevdiği mekanlardan birii...ah unutmadan ekmeklerini de kendileri yapıyorlar!

12.HAPPY MOON'S

Bahariye, Şaşkınbakkal ve  Fenerbahçe de olmak üzere 3 ayrı şubeye sahip olan happy moonsu size anlatmama gerek yok herhalde hepiniz defalarca gidip zengin menüsü ve inanılmaz büyük porsiyonlarından mutlaka en az 1 kez olsun denemişsinizdir.Ama benim orada ki favorilerim Kahvaltı tabağı ve beef strogonofu.

kahvaltı tabağı dediğime bakmayın çünkü tabak değil tabaklar geliyor meyva tabağına kadar geliyor ve sakın adına aldanıp  bir kaç kahvaltı tabağı söylemeyin 1 tabak 4 kişiyi rahatlıkla doyuruyor bu görseldeki sadece bir kısmı!
DEVAM EDECEK...

11 yorum:

makeupwithstyle dedi ki...

Sanemiko'cum bu yazdığın mekanların çoğu benimde favorim, hatta sevdiğimiz yemekler bile çoğunda aynı :) Ben bir de Nişantaşındaki egg&burger'e bayılırım hamburger için favori mekanımdır :)
ayyy nasıl iştahım açıldı bunları görünce :)
Sevgiler,

~ElmaseKerimpotiK~ dedi ki...

Ay iştahım kabardı bunları görünce :) PC ye saldırasım geldi.. İlk resim süpermiş. Güzel bir damak tadınız var.
Sevgiler..
İREM

Lucy dedi ki...

Yaaa benim de hemen hemen aynı yerler favorim, özellikle caddede oturan biri olarak bahsettiğin çoğu yer bana çok yakın olduğu için menüleri ezberledim diyebilirim ama madem zevklerimiz bu kadar aynı e mutlaka dürümcü ilhan ve cookshopa gidilecek, magnolia tadılacak. Yaşasın gurme Sanemiko:)

dennis dedi ki...

hheeyyy sushico yu bende çok sevmiştim...bir izmirli olarak istanbul da gittiğim ve beğendiğim yerlerden birini burda görmek hoşuma gitti gerçekten...

nihalasli dedi ki...

haha sanemcim senin diyet mi sabote oldu yoksa tam gaz devam ediyorda o aclikla mi yazdin bu postu:)
Istanbul u bilmem ama izmir de cok lezzetli yerler var senin de tercihlerini merak ediyorum.
Ankarada da oyle..
Istanbul icin guzel bir rehber oldu en azindan neyin icinde ne oldugunu okumadan sormadan ogrendik:)

Lirean ♥ dedi ki...

çok doğru noktalara değinmişsin, zevkini tuttum şekerim.

Modafobik dedi ki...

Akşam akşam kalbimden vurdun beni yahuuuuu! Sushiicoooo’ya gitmem lazım, şuan hem de !

Missy dedi ki...

benimde bayildigim yerler bunlar :) kilo almak icin birebir :) ama aciktim ben :(

Sanemiko dedi ki...

makeupwithstyle

hihih:)ayız tadımız aynı demek istanbula geldiğimde egg&burger a gitmeliyim!

~ElmaseKerimpotiK~

:)) teşekkür ederim:)

Lucy

bende batı ataşehirdeydim caddedeydim sürekli:))mutlaka gitmelisin palladimda cookshopa git hemen yakın zaten sana:)

dennis

ya izmirde yok galiba değil mi sushico özledim bendeee:)

nihalasli

yaa sorma devam:)beğenmene sevindim izmir içinde yapacağım bir tane ama kopmuşum izmirden bir sürü yer açılmış keşif yapmalıyım önce:)

Lirean ♥

:)teşekkür ederim tatlım:)

Modafobik

modafobikcimmmm nerelerdeydinnn ya sen bunun şerefine sana bi sushico ziyafeti çekmeliyim:)

Missy

aynen aynenn:)))

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

haha ersmen kuzum pişti olmuşum
jumbo süper
go mongo 2006'da arkadaşımız işletirken iyiydi bozdu ama :(
kırıntı'nın menülerini ben yapmıştım cadde Erdal abi hey gidi hey :)) Mimardır MSÜ aynı zamanda
bu arada happy moons aynı yazımda da varmış pes diyorum kanka :))

Sanemiko dedi ki...

ayyy evet edikomm bu kadar olur ya:))maşşalh sende de ne marifet arasan var ya supsersonic insan!sen bir günde benim tüm hahallerimi gerçekleştirmişsin bu haftasonu:)