Cuma, Şubat 11, 2011

ÇİLEK VE ÇİKOLATANIN AŞKI!


Özel yemeklerde sık sık yaparım çikolata kaplı çilek.(şimdi bu kiloları nasıl aldığımı daha iyi anlamışsınızdır...)Yapımının çok kolay olmasına karşın,görünümü ve lezettide bir o kadar Müthiş... Aşkın sembolü olan kırmızı rengi itibariyle,kalp şeklindeki formuyla en romantik meyve olan çilek,çikolata ile buluşuyor... Düşündüm ki ,sevgililer gününü evde geçirmeyi planlayan romantikler için güzel bir süpriz olabilir...Sevgilisi olmayanlarda kendini ödüllendirebilir!

Gelelim tarife...
Çilekleri yıkayın. sularının iyice süzülmesini bekleyin. Yapraklarını kopartmayın. Çikolatayı çelik bir kabın içine alıp, benmari usulü (çikolataların içinde bulunduğu kabı kendinden daha büyük, içi su dolu bir tencereye oturtup, ocağın üzerine koyun) eritin. Eriyen çikolataları kenara alın. Hızlı hızlı 2-3 dakika karıştırın. Çilekleri saplarından tutarak, dik vaziyette yarısına kadar sosa batırın. yağlı kağıt üzerine koyun.kısa bir sürede donacakdır bu sebeple fınıdıklı,şekerlemel..vs yapmak istiyorsanız sosa batırıp çıkardıkdan hemen sonra istediğiniz malzemeye bulayın.ister beyaz çikolata kullanın, ister bitter, ister sütlü.Ama benim favorim bitter! Soğuk bir yerde muhafaza edin.Dilediğiniz gibi servis edin.

işte size bir kaç örnek.. 
















13 yorum:

adasehir dedi ki...

Çileği hiç böyle deneyip yemedim, tadını merak ettim:)

Öcal-mutfak-Esra dedi ki...

ay en sevdiğim 2 li bir arada hiç denemedim çok merak ettim .görüntüler öyle süper ki bu saattede olmaz ki :(. ellerinize sağlık

~kırmızı♥taban~ dedi ki...

BAYILDIM! suan ağzımın suyu akıyor olsa gerek .dd

Did Dans La Mode dedi ki...

Sanemikocumm favori ikilim bu benim sabah sabah canım çekti :))) ama benmari usulü çok geç eriyor çikolata o yüzden ben mikrodalgada eritiyorum Nestle'nin 80 gr.lık bitter barlarını 1.5 dkkada hazır oluyor. Çok pratik. Ama daha uzun süre tutmamak lazım çikolatalar yanabilir.

Pelin P.A. dedi ki...

Çilek ve çikolata kadar birbiriyle uyumlu başka bir ikili daha var mıdır? bence yok :) her fırsatta çikolata kaplı çileklerden yiyorum. Ohh geldin kilolar :D

bebek kedi kız dedi ki...

Sanemikocum şuan beni bitirdin yani he,iş yerindeyim çöktüm : ( En kısa zaman da denenecektir.

Guzide dedi ki...

sanem valla surda kilo vermee calisiyoruz olmuo ama :))

Toyin O. dedi ki...

That looks so yummy:)

CaNaN dedi ki...

hepside nefis görünüyo off tatlı krizi aşkına..

P.S dedi ki...

canım çekti yaaaaaaaaaaaaaa!!

Sanemiko dedi ki...

hahahaha herkessde ya rejimde ya da açmış:))afiyet olsun mutlaka deneyin
Did Dans La Mode'un yöntemini ilk defa duydum çok pratik!

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

En sevdiğim ikili, hangi kadın sevmez ki :) Ben daha çok akışkan çikolata ile seviyorum...

& Kitap Cadısı & dedi ki...

Ye beni diye bağırıyor herbiri bayldım bayıldım :D