Perşembe, Mayıs 05, 2011

CHEESE CAKE VE TART YAPTIK!

Kilolarımdan da belli olacağı üzere yemeğe pek meraklıyım:)yemeğe meraklı olduğum kadar yedirmeyede tabi...Dün gözde(miss G :) ), ben ve teyzoş harika bir eğitim aldık. 

Vanilya Pasta ve Ekmek Atölyesinde, atölyenin sahibi Yeşim Meriç tarafından, tart hamuru yapımının püf noktaları ve New York usulu cheese cake yapımına dair teknik bilgiler aldık, kendi pastalarımızı yaptık!



Eğitim sonunda da sertifikalarımızı kaptık:)Hem çok eğelenceli vakit geçrdik,hem de kendi pastalarımızı yaparken, ikramların tadına vardık:)



sizlerede yaptığımız soslardan 3 tanesini paylaşmak istiyorum.Bu sosları yaptığınız tatlıların,pastaların, keklerin üzerinde rahatlıkla kullanabilirsiniz:)

Çikolata sos:100 gr bitter çikolata, 50 ml krema(tekveşli,sek gibi markaların tüm süper marketlerde 200ml olarak satılan kremalarından) ayrıca isteğe bağlı bir tatlı kaşığı türk kahveside ilave edilebilir bu tarife.
Yapımı: krema ocakda kaynama noktasına gelene kadar ısıtılır,ocakdan alınarak içersine parçalanmış bitter çikolatalar ilave edilir ve karıştırılarak eritilir.oda ısısına gelene kadar beklenerek soğumuş olan kekin,tatlının..vs. üzerine dökülür.

Limon sos:100 gr tereyağı, 80 gr toz şeker, 2 adet yumurta, 1 adet limon kabuğu rendesi, 4 yemek kaşığı limon suyu.
Yapımı: Limon suyu, toz şeker ,yumurtalar ve limon kabuğu rendesi benmari usulu pişirilir.(benmari;
büyük bir tencere içine su eklenir kaynama noktasına getirilip altı kısılır. İçine daha küçük bir tencere konulur ve içine su temas ettirmeden  eritilecek malzeme konulur ve durmadan karıştırarak eritilir.)kıvamı koyulaşınca ocakdan alıyoruz ve erimiş tereyağını ekliyoruz karıştırıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.yaptığınız tatlı iyice soğudukdan sonra sosu üzerine dökebilirsiniz.Müthiş bir sos kesinlikle deneyin!!

Mereng sos:2 yumurta akı, 50 gr şeker, bir tutam tuz.
Yapımı: tüm malzeme kar kıvamına gelinceye kadar iyice çırpılır.üzerine kullanacağız tatlınız iyice soğududan sonra merenginizi sürün ve fırınınızı ızgara ayarına getirerek tatlınızı fırına sürün.1- 2 dk sonra merenginizin rengi değişince çıkarın.

bu üç tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum misafirlerinize profesyonel görünümlü tatlılar sunmanızı sağlayacak pratik tarifler bunlar.Ayrıca Vanilya atölyenin diğer kursları,fiyatları ve dataylı bilgi için buraya tık tık!

19 yorum:

♥мұ»p»r«i»n«č»є«s»s♥ dedi ki...

harıka resımler ,olsada yesek valla çok cnm çektiiiii :)))

Gizzy dedi ki...

ühühüh diyetteyim ben yiyemiyorum böyle şeyler:( ama sizi gördüm yüzüm güldü ne tatlı fotolar bunlar:)

cingifilli dedi ki...

ellerinize sağlık.super görünüyooo:)

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

çok eğlenceli olmuştur.bende böyle etkinliklere katılmayı çok severim,ellerinize sağlık.2. side harika görünüyor.soslarda not edildi:).

!'**rengarengo**'! dedi ki...

saneeeeem bi daakine beraber gideliiimmm:D pijama party de bi güzellik bekliyoruz artık senden,ne de olsa sen bir profesyonelsin!hehehe:D

tarih84 dedi ki...

vanilya atölyeyi bir kenara not aldım, ben d eçok severim hem yemeyi hem de yedirmeyi, çok keyifli bir gün olmuş belli. pastaya yatkınım ama şık görünümlü eli yüzü düzgün pasta yapabilmeyi çok istiyordum ilaç gibi oldu bu yazın sağolasın tatlıların tatlısı sanemikomm:)

Adsız dedi ki...

mavi bluzun okadar yakışmış ki çok hoş gözüküosun, çok hoşuma gitti :)
nerden aldın _?

Did Dans La Mode dedi ki...

Off enfes görünüyor ayrıca çok ellerine sağlıkk :)

Sanemiko dedi ki...

♥мұ»p»r«i»n«č»є«s»s♥

:)) teşekkürler valla biz yedik bitti çokdan hihihi:))

Gizzy

çok teşekkür ederiz tatlım ama bir şey söyliyimmi gözle görülür şekilde inceldin devam diyete devam:)))

cingifilli

çok teşekkürler

Öcal-Mutfak-Esra

sosları mutlaka deneyin harika oluyor limon sosu tam özsütün limonlu cheese cake sosunun aynısı:)

!'**rengarengo**'!

tamam tatlikommm hihihi abartma ya:)))

tarih84

ayyy tatlıların tatlısı sensinnnnn:)dene tatlımm ve mutlaka vanilyaya uğra ya da bir daha gidersem sanada haber vereyim birlikde gidelim!!

Adsız

adsızcım:))çok teşekkür ederim ya çok kibarsın:)bershka dan almıştım kilo alınca rahat rahat giyeyim diye:)

Did Dans La Mode

tatlikommm çok tenkuuuu:)

Guz dedi ki...

herseyı gecıyorum sacların ızmırı yakar sanem :) harıka olmussunnnn

ayrıca haklı kalsız aramaksızın soyluyorum herkes kendı yaptıklarından sorumlu kımseyı takma kı oyle yapıyorsun :)

sevgıler

duju fashion dedi ki...

tatlım ne güzel bir gün geçirmişsin ve o pastalara bittim ... emin tatları da harikadır :)


dujufashion.blogspot.com

tarih84 dedi ki...

vallahi süpper olur=))

'Berrin' dedi ki...

kiloluyum deyıp deyıp durma..
öyle zannedecekler :) daha oncekı fotograflarına gore bıraz almıssın sadece. bır de koyu sac rengı kesınlıkle daha cok yakısıyor sana..
tarıflerı not edecegım ozellıkle lımonlu sos aklımı celıyor :)

Sanemiko dedi ki...

Guz

hahaha ay çok teşekkkür ederim çok tatlısın ya:)beğenmeyenler oldu ama:)
birazcık böyle deneyeyim siyahdan açtırana kadar göbeğim çatladı resmen:)bu ara desteğin içinde ayrıca teşekkürler

'Berrin'

hihihihi tamam:)koyu renge gelince bir daha boyatmam peruk takarım herhalde:)))) o kadar zrki dönmek açık renge.sos süper kesin dene

Guz dedi ki...

sanem sakin siyaha donme :) anladigim kadariyla teninde bronz ve bu tenine harika olmus sakin ha :)

yasemen k. dedi ki...

Nasıl keyifliii fotolar onlar nasıl delicious bir cheese cakee oooo!! Miss G, blogsfere hızlı giriş yaptı ama hanii blog hani hanii =))

coco-jelly dedi ki...

yaa süper görünüo herşey ellerinize sağlık...bende çok meraklıyım tatlım ya, yapayım yedireyim...ama niese yaptığımı yemem:)cheesecake tarifi yok muuuuuuu?:)ben cheesecake tarifi bekliyorum...soslarını not ettim..jelly:)mucu mucu:)

Sanemiko dedi ki...

yasemen valla bir sen eksiktin o gün:)benim başıma gelenlerden sonra soğumuş o:))

coco-jelly ilerleyen günlerde onunda tarfini paylaşacağım:)

Aysun Karaalioğlu dedi ki...

limonlu merenki turta mıı??? cok cnm cekti
ama tarif için nasıl teşekkur edicem bimiyorum, bu benim en sevdiğim tatlıdır, alacatıda biryerde yerim ama tum yıl cnm ister, artık yapabilirim:))

burdaki yazımın snunda bahsetmiştim hatta:

http://aysstyle.blogspot.com/2011/04/alacatida-cennetten-bir-kose.html