Çarşamba, Ağustos 24, 2011

ÇİLEK KOKULU KÖY!

 Roma'ya çok yakın bir köy burası..."NEMI" köyü....Roma tatili boyucunca gezdiğim yerler arasında en bayıldığım yer diyebilirim!Bir krater gölünün yamacına kurulmuş,gölün kıyısında çilek tarlaları...
Nemi, sanki bir masal kitabının içine sığamayıp dışarı fırlamış gibi...


 Her yer çilekten reçeller,likörler,tatlılar,kurabiyeler,dondurmalar,süsler vs.. ile dolu..Nemi'deki cafelerin masa örtüleri bile çilek desenli...Her şeyin miniği güzel olur derler ya doğru,Nemi  ve çilekleri  minnacık ve  bir o kadarda güzeller.
Köyün bir kuyumcusu var,orada da aşşağıda gördüğünüz el yapımı altın çilekler satılıyor:)
 çilek tarlalarından taze toplanmış çileklerden yaptıkları tart ve çileklerle süslenmiş vinalyalı dondurmanın lezzeti tarif edilmez güzellikte...

köyün sokaklarında yürürken köylüler yaptıkları çilekli likörlerden size ikramda bulunuyorlar.Likörden sonra köy gözünüze daha da bir güzel görünmeye başlıyor:))
 ve ben orada yine gelin buldum:)bu sefer 1 değil, 2 tane:)Ama bence gelin buketleri de çilekten olabilirdi:))
 Bu cici dükkanın içi sadece çilekten yapılmış ürünler dolu aklınıza gelen gelmeyen herşey var çilekli risottoya kadar..

 Sanırım tek aklımda kalan çilekli risottoyu deneyememem oldu:((
Gerçi  buraya köy demek de bir o kadar zor, biz gittiğimizde şansımıza reçel festivali vardı ve festival kapsamında da köy halkının yaptığı bir defile:)



 Nemi'nin tadı damağımızda ,kokusu burnumuzda kaldı..

27 yorum:

!'**rengarengo**'! dedi ki...

hiiii,ne güzel yaa...Çilekistan:) çilekler çok güzel ama çilek mamülleri ayrı bi ağız sulandırıcı...bu İtalya postları pek hoş oluyo sanemkuşum,devam devam:D

..justlikeastar.. dedi ki...

fotoğraflar için ellerine sağlık. çilekler ağzımı sulandırdı ,reçeller,tartlar herşe çok güzlmiş o köyde.

puantiye dedi ki...

Fotoğraflara bayıldım bende,nekadar estetik,zevkkli yaşıyolar insanlar ya =)

..justlikeastar.. dedi ki...

bu arada altın çileklerden umarım almışsındır. çok güzel gözüküyorlar.

♥ Asya'nın Salıncağı ♥ dedi ki...

böyle köymü olurmuş ya.metropoller yanında halt etmiş.bayıldım.ölmeden canlı kanlı görülmesi gereken yerlerden.

kuvvetli dedi ki...

hakkaten masal gibi ....

yasemen k. dedi ki...

ahh ne güzell bi' yer.. hansel & gratel'in herşeyin pastadan yapıldığı evine nispeten her şeyin çilekten yapıldığı bi' yer şahane! bellissimoooo :))

YETENEK-SİZİN dedi ki...

içim açıldı yaa, ne kadar renkli karelerdi öyle..kesinlikle görülmesi gereken bi yer..

tarih84 dedi ki...

Hiç duymamıştım resmen her fotoğraf karesine dalasım geldi:) oyy maşallah canım ne güzel gezmişsin inşallah oralarda leyleği havada görmüşsündür de devamı gelir:) bence burası çilek köy ötesi bereket köy olmalı yok yok maşallah:)

..trend Pınar'ı.. dedi ki...

yaaa sanemikocum bayıldımmmm! bi an önce gitmeli! çilek de beni öldür zaten :)) mucukka!

Bir Alışverişkoliğin İtirafları dedi ki...

Ne güzel ya şirinler köyü gibi, agzımın suları aktı, ayrıca evlerin balkonlarına bittim. buranın varlığından bıle haberım yoktu dune kadr ama şu an aşık oldum ve hayal defterıme eklıyorum buraya gidip çilekli tatlılar yemeyi , reçel almayı :)

http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

Yelda dedi ki...

Sanemiko harika kareler yakalamışsın, fotoğraftaki çilekleri uzanıp alıp yiyesim geldi o kadar gerçek yani, zaten italya görmek istediğim yerlerden biridir ölmeden önce :)))) şimdi orda olmak vardı, bol bol benim içinde gez:))
Sevgiler...

naley dedi ki...

masal gibi bir yermiş ne kadar güzel öyle. insan kendinden geçer gezeken :)

Lulu dedi ki...

Ruya gibi fotograflar. Orasi bir nevi cilek cumhuriyeti gibi. Bayildim resmen. Bir de likor ikrami cok sirin:)

A to Z :) dedi ki...

rüya gibi, film gibi, şahane. çok isterim oraya gitmek hatta oraya gitmekten ziyade orda öyle bir dükkanım olsun çok isterdim :o

sueda dedi ki...

ben çileklere bayılırımmmm. fotoğraflar bi harika. Nemi köyü aklımda. teşekkürler

mmm dedi ki...

Canım çok şirin bir yer burası mutlaka gidip görmem şart oldu. Hele o küçük küçük reçel satan dükkanlardan biri benim olsa kesin ömrüme ömür katadım. Fotoğraflar için teşekkürler.

soluk dedi ki...

gerçekten de masallardaki gibi, çok güzel bir yermiş. sevgiler...

Vale @ Fashion and Cookies dedi ki...

Those pics are so beautiful - love the colors ! It seems you had fun in my country, glad to know it ! Very nice blog, if you want we could follow each other, let me know if you follow my blog and I will surely follow back !

Fashion and Cookies

pempe gönlüm sende dedi ki...

Tek kelimeyle mükemmel:) Okurken burnuma buram buram çilek kokusu geldi, yüzümde bi gülümse burnumda mis koku:)
http://pempegonlumsende.blogspot.com/

sedauzunn dedi ki...

fotoğraflar olağanüstü.bayıldımm :)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

Gorsellerrrr sahaneeeee ay kokusu geldi immmmmmm ;)))

Sanemiko dedi ki...

!'**rengarengo**'!

:)) yazılacak bir kaç yer daha var sonraa bitiyor:)

..justlikeastar..

çok teşekkür ederim:)beğenmene çok mutlu oldum ay ne yazıkki alamadım minnacık şeyler tamamen el yapımı olduğundan 250€ dan başlıyordu

puantiye

teşekkürler:) of evet ya sanki sürekli bir film setinin içinde gibi yaşıyorlar:)

♥ Asya'nın Salıncağı ♥

hahahah:) evet gerçektende öyle:)

kuvvetli

değil mi yaaa masal kitabının bir sayfası gibi:)

yasemen k.

iwet tatlımmmmm insan herşeyi yemeğe çalışıyor zaten gittinnmi:)))

YETENEK-SİZİN

beğenmene çok sevindim sevgiler:)

tarih84

:)))
leyleği havada değilde orada hayvanat bahçesinde gördüm o da sayılır umarım:))))

..trend Pınar'ı..

bende seni kocaman öptüm tatlım umarım en kısa sürede gidersin:)

Bir Alışverişkoliğin İtirafları

hayal defterine bir sayfada ben ekleyebildiysem eğer ne mutlu bana o balkonlar zaten beni bitirdi bütün roma bu şekilde harikaaa yemyeşil rengaren balkonlarr...

Yelda

fotoları beğenmene ço sevindim çok teşekkür ederim umarım en kısa sürede görürsün:)bol bol çilek yersin:)

naley

:) evet harika bir yer umarım tekrar gitmek kısmet olur:)

lulu

:)) aynen ya çilek cumhuriyeti:)ay o likorru ikram eden adam daha da şirin:)

A to Z
umarım gidersin:) ve umarım bir gün böyle şirin bir dükkanın olur:)

sueda

:)) ben teşekkür ederim:)

mmm

:)))rica ederim güzel yorumun için ben teşekkür ederim:)

soluk

teşekkürler sevgiler:)

Vale @ Fashion and Cookies

thank u so musch!ı follow u:)kisses!

pembe gönlüm sende
:)) ay ne kadar güzel:)çok sevind,im hihi:)öpüyorum sevgiler

sedauzunn
teşekkürler sevgiler:)

kokosss;))) kelebek

:)) teşekkürlerrrrrrr

mermaid dedi ki...

çekimler inanılmaz olmuş, gidesim geldi, fotoğraflar sayesinde görmüş kadar oldum, güzel paylaşım :)

Merv. dedi ki...

Muhteşem ya :) Burayı kenara not alıyorum, mutlaka ileride görmeliyim!

A'raf dedi ki...

güzel görünüyorr ellerine saglik hosuma gitti buraa :D

Sanemiko dedi ki...

mermaid

çok teşekkürler:)

Merv.

mutlaka görülmesi gerreken bir yer umarım en kısa sürede görürsün öpüyorum:)

A'raf

teşekküürlerrr:)