Pazartesi, Ağustos 08, 2011

SANEMİKO'NUN ROMA GÜNCESİ 1

*not: Oruçlular bu yazı dizisini iftardan sonra okusun:)

Roma tatilimiz sona erdi harika anılar ve fotolarlaa geri döndümmmm!Tatil boyunca gülmekden ıslanan bir çok kilot çöpü çoktan boyladı....Yürümekden şişen ayakklarım hala 37den 36 ya iniş göstermedi,hava o kadar güzeldi ki,İzmir'in sıcağı yüzüme tokat gibi vurdu!Çeşmenin dubaları kayıpmış, açıklarda bana ihtiyaç varmış,AaAaahhh beni bir Çeşme paklar bu aralar ama bakalım ne zaman gidebeliciiiiiiğiiiiimmm?? Ben tasır tasır dolaşırken işler birikti!!!Roma'nın tadına inanın sonuna kadar vardım:)Yenecek ne var ya ne yok hepsi itinayla yendi,Roma sayemde kıtlık dönemine girdi, ilk tatille başlayan ve İtalya gezisiyle taçlanan rejim bozma hareketiyle verilen kilolar hızla geri alındı ve hepsi  tek tek sizin için fotoğraflandı... Ama inanın buna değdi...Oruçlular Allah kabul etsin ,bu ara postlarıma iftardan önce pek yanaşmasınız sizin için daha iyi olur çünkü niyet bozdurur cinsden görüntüler paylaşacağım:))

 İlk gece harika bir yemekle karşılandık!Şu kadarını söyleyeyim yediğimiz domatesler domates, Makarnalarlar makarna,dondurmalar da dondurma değil...Kızarmış yeşil domateslerle platonik aşk yaşayıp, sonrasında da bağımlılık sahibi oldum!Makarnaların sosları beni benden aldı, sadece basit bir domatesli  makarnanın sosu bile 1.5 saat kaynıyor!Dondurmaları zaten günde 3 öğün yiyerek Roma tarihine geçtim!Bir kaç yazıyla Her yeri ve her şeyi detaylarıyla yazmayı düşünüyorm ki gitmeyi düşünenler varsa  faydalansın düşünmeyenlerde düşünmeye başlasın!İlk günkü lezzetli karşılamadan sonra güzel bir uyku çektik ve ertesi gün döküldük yollara!ilk durağımız Popolo Meydanı( Piazza del Popolo)bu heybetli kapı popolo meydanına  açılıyor.(bu meydanda gitmek isteyenler metroda flaminio durağında inebilirler meydanı tam karşılarında bulacaklar)

kapıdan girer girmez sizi bir mısır dikilitaşı ve aslanlar karşılıyor e ozman aslanlarla bir foto çektirmeden olmaz:)Romada 7 tane dikiltaş var biri de bu meydandaki..Ayrıca romanın yeni yıl kutlamaları da bu meyda yapılıyor.



Dikilitaşı karşınıza aldığınızda bu meydanda yol tam 3  e ayrılıyor.sağ tarafa girerseniz cafe ve restoranlar,orta yolda H&M,Gap,Guess vs.. gibi bir çok butik ve mağaza, Sol yolu izlerseniz de, bu yol sizi İspanyol Merdivenleri ve Aşk Çeşmesine götürüyor.bu yolda da Miu Miu ,Chanel ,Valentino gibi mağazalar yer alıyor.Amcamın mağası olan Puntopelle de bu butiklerle aynı yolda eğer yolunuz düşerse mutlaka uğrayın Hollywood  ve Dünya Starlarını giydiriyorlar.Mutlaka birileriyle karşılaşabilirsiniz.Sanemiko aracılığı ile geldiğinizi söylerseniz de, amcamın cennetten bir parçaya dönüştürdüğü, mağazanın konuklarını ağırladığı arka bahçesinde espresso veya bir kadeh şarapla soluklanabilirsiniz:)ve suratsız ben eşliğinde bahçeden bir kare:)

Roma'da çekilen her filme mutlaka dekor olan  İspanyol merdivenlerindeyiz.(Piazza di Spagna)(Buraya dediğim yoldan 5 dk da yürüyerek gelebilir ya da direkt metrodan spagna durağında inerek gelebilirsiniz)

bu merdivenler 1723 yılında yapılmış,yapıldığında Avrupa'nın en uzun merdivenleriymiş.tam 138 adet basamak var.basmakları çıktığınızda  yukarıda ressamlar ve seyyar satıcılar sizi karşılıyor.Özellikle seyyar satıcılarla pazarlık yapın 20€ dan 5 €'ya indirebilirsiniz aldığınız şeyi denedim oldu!

Bu da ispanyol merdivenlerinin tepesine çıktığınızdaki manzara...
 Buradan Aşk çeşmesine doğru yol alacağız(10 dk) ancak gitmeden 138 basamağı çıkarak harcadığınız kaloriyi depolamak için  meydanın hemen ilerisindeki McDonald's Cafeye uğramanızı tavsiye ediyorum güzel bir hamburgerden sonra üzerine iyi bir tatlı çekebilirsiniz!




 Ve karnımız doydu aşk çeşmesine gidip dileklerimizi dileyelim!

Aşk Çeşmesi (la Fontana di Trevi) beni en etkileyen mekanlardan biri,orada havuzun kenarında poponuzun ıslanmasına aldırmayıp kalabalığa karşı oturup uzuunn uzunnn vakit geçirmenizi tavsiye ediyorum...Bu çeşmenin tarihi su arayan askerlere su kaynağının yerini gösteren bir kızın efsanesine dayanıyormuş. Denizkabuğu şeklindeki at arabası, arabayı çeken denizden çıkan kanatlı atlar,posedion...Müthiş!
arkamızı dönyoruz omzumun üzerinden 3 adet dilekle beraber bozuk paralarımızı atıyoruz...

 3.dilek bir daha romaya gelmek olmalıymış rituel böyle:)benim romaya ve aşk çeşmesine 2. gelişim demekki dilekler tutuyor bana bir yol daha göründü:))Burada karşıma gelin ve damat çıktı tabiki fotoğrafladım kaçar mı?!

 Ben şehirleri geceleri daha çok seviyorum ışıl ışıl, romantik,hem de tüm çirkinlikleri kapattığını düşünüyorum gecelerin,loş ışığın...bu sözüm roma için geçerli değil çünkü her sokağı başka güzellikte ve tarih kokuyor, hiç bozulmamış şehiriçinde yeni bina yasak neyse diyeceğim o ki siz yinede aşk çeşmesini bir de gece ziyaret edin:)
Biraz daha gezmece tozmacanın ardından havayı karartık ve ailece kalabalık bir güzel yemek daha...
Alara,teyzoş,yengem Tizianna,annoş,Roberta(tiziannanın kız kardeşi)ve ben






güzel yemeğin ardından biraz daha gezelimmm,Bu arada Babiş artık yürümeye dayanamaz ve ayağı takılıp yuvarlanır! bu dakikadan sonra turistlerin ve yoldan geçenlerin kahkahaları eşliğinde ayağa kalkacak hali olmadığından yola ellerinin ve ayaklarının üzerinde 4 naladevam eder:) annemin gülmekden, ilk tuvalette donunu feda etmesi bu olayla başladı....Ve yürümekten şişip tanınmaz halde olan patlamak üzere  ayaklar!
Eve dönüş yolu tutulurken ayakkabılar çıkar terliklere geçilir:)

Tatilin bu dakikasından sonra bir daha ayakkabı giyemedim, tüm tatilimi kaba ama rahat crocsla geçirdim bu arada crocs'a teşekkür mektubu yazmayı ve bir operasyonla ayağımdan onları aldırmayı planlıyorum.Yeni çıkan havalı tabanlı modellerinin rahatlığını size tarif edemem!bu günde böyle sona erer ayakaları şişen ablasına Cemoş hiç kıyamaz:)




11 yorum:

yaseminöndar dedi ki...

ahahaha sonuna kadar okudum süperrr :)) Amaan boşver hem karnın doymuş hem ruhun gerisi teferruat :))

yasemen k. dedi ki...

öncee senii yeriimm sonra da ordaki bütünn tatlıları yemek için deliririmm! ohh my goood! :))

cok güzelsin bal, fotoğraflar neşe saçıyor devamını merakla bekliyorumm! muahh

Curcunam dedi ki...

offff nası imrendim şimdi italya benim hayalim zaten italyan mutfağına aşık olan biri olarak fotoğraflar beni cezbetti iyice ne güzel bi post olmuş güneşin sokakları sarıp sarmalası herşey harika gözüküyor eline sağlık :)

eskiAcik dedi ki...

dur daha sahurumuzu yapmadik ki iftari bekleyelim oikudum yazi guzeldi resimler renkli renli hos.

puantiye dedi ki...

Sinemcim çok güzel fotoğraflar,bende gezmiş gibi oldum,ama yemiş gibi olamadım=))tatlılarla dolu reyon gözümü kapatınca hala gelio gözümün önüne =))oruçtanmıdır acaba=)

!'**rengarengo**'! dedi ki...

mamma mia!!! o risotto ya ve hemen altındaki muhteşeme dibim düştü kızım yaa...aynılarından yaptın yaptın..yapamadın seni yerim söyliyim...:D
haa bi de baboş hem fotoğrafçı olmuş ama,yazık ona..:(

Evy dedi ki...

ooooh karnim acikti valla! romaya bende 2 kez gitmistim, cok guzel bir sehir. resimlerde harika!
http://maffionista.blogspot.com/

eba design dedi ki...

harikaaaydııı zevkle okudum tatlımm bu tatil yazınıı süper :))

mmm dedi ki...

Canım Roma'yı yakıp gelmişsin. Tadını çıkardığın belli. Bende haftaya Amsterdam yolcusuyum. Senin çantandan yedek terlik çıkardığın resmi örnek alıyorum kendime. İyi fikir bende yanımda yedek rahat bir telik getireceğim.

Sanemiko dedi ki...

yaseminöndar

doğru diyorsun tatlım yaa:)))

yasemen k.

canımm teşekkür ederimmm:)makarna yapıcam size bir an evvel gelde..:)

Curcunam

çok çok teşekkür edeiyorum umarım en kısa sürede sende gidersin:)

eskiAcik

tesekkürler

puantiye

:))teşekkür ederim Allah kabul etsin:)

!'**rengarengo**'!

:))) evet ya ,zaten sözüm var yasemen gelsin istanbuldan makarna patlatacağım size!

Evy
:) evet muhteşem bencede çok teşekkür ederim:)


eba design

canım çok teşekkür ederim:)

pempe gönlüm sende dedi ki...

çok güzel insanın hemen uçağa atlayıp gidesi geliyor bu fotoğrafları gördükten sonra:)
http://pempegonlumsende.blogspot.com/