Cuma, Ekim 07, 2011

KOŞ YONCA KOŞ...

En son ne zaman kendinizden başka biri için bir iyilik yaptınız?En son ne zaman hiç tanımadığınız birine yardım ettiniz?İşte şimdi tam zamanı...Yonca Tokbaş'ın size bir mektubu var...Lütfen vurdum duymaz olmayın ve bu mektubu sonuna kadar okuyun...

Hep bir, tek bir şey için çıkıyorum aslında yola. 
Ben bir dedikçe binler olmaya başladı ama...
İlk başladığımda bir tek kendim için koşmuştum.
Bana ADIM ADIM’ la tanışma şansı verdi o ilk koşum.
Adım Adım’la ilk koşumda 1TL için yola çıkmıştım. 
Bir baktım 10bin küsür lira bağış toplamışım TEGV için ve bir sürü, ama bir sürü çocuğun 1 yıl boyunca eğitim almasına olanak sağlamışıZ... siz ve ben.
Birlikte.
Devam ettim koşmaya. Hayatımda ilk defa başladığım bir şeyi yarım bırakmadım. Bırakamadım.
O çocukları tanıdıkça da anladım ki imkanım ve sağlığım el verdikçe devam edeceğim koşmaya.
Bu da demek oluyor ki, sizin de başınızı ağrıtmaya devam edeceğim.
1 kişiye bile ulaşsam, 1 kişi okusa, 1 kişi anlatsa, 1 kişi dinlese, 1 kişinin aklında azıcık kalsa sırf buna bile değer demiştim.
Değdi ve değiyor.
Binlerce kişi biliyor neden koştuğumu şu anda.
Onlardan biri de sizsiniz.
Diğerleri de sizin çevreniz.
Bugüne kadar hiçbir koşumda beni yalnız bırakmadınız.
Gönderdiğim bağış çağrısı mektuplarıma kayıtsız kalmadınız. Kiminiz “Koş Yonca Koş!” diye bağırdı, kiminiz bağış yaptı, kiminiz de bu mektubu başka birilerine ulaştırdı.
Önemli olan şu ki, herkes harekete geçti.
Kimse kayıtsız kalmadı. 
Kimse umursamazlık yapmadı.
Aslında böylece beni değil; okumak için, eğitim almak için, çocuk olma haklarını kullanabilmek için bekleyen çocukları yalnız bırakmadınız.
Ben ne kadar TEGV’in “1 Çocuk değişir Türkiye değişir!” sloganına inandıysam, belli ki siz de inandınız.
Ben de sonsuzca umutlandım. Koşarken yemin ederim, çoğu zaman sırf bunları düşünerek sanki kanatlandım!

Ve yine o zaman geldi çattı.

16 Ekim, Pazar günü Avrasya Maratonu’nda yine 15km koşuyorum.
Engelli bir arkadaşımızı tekerlekli sandalyesinde iterek.
TEGV’in Ateşböceği projesi için koşuyorum yine.
Tırdan bir okulumuz olacak, çocukların ayağına eğitim götürecek.

1 Çocuğun 1 yıllık eğitimi için 60TL bağış yapmak yetiyor. Sadece 60TL 1 senelik eğitim için evet.
Ama 1TL bağışlasanız da olur.
60 Kişi 1TL yollasa, bir çocuk daha okur.
İmkanınız yoksa, bu mektubumu bağış yapabilecek birilerine gönderseniz de olur.
Ya da...
16 Ekim Pazar günü, içinizden bir Koş Yonca Koş” deseniz... yine olur.
Ben nasıl olsa koşacağım... 
Çok teşekkür ederim.
Destekleriniz için ve varlığınıza...
Yonca
“ateşböceği”

Nasıl bağış yapaksınız?
Hesap Sahibi: TEGV(Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı)
Banka: Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.
Hesap IBAN: TR 740006701000000001000000
SWIFT KOD: YAPITRIS  
Açıklama kısmına: YTokbas/AAO/Kendi Adınız ve Soyadınızı da kesin yazın! Bana email adresinizi de yazarsanız, bağışınız için size teşekkür eder, TEGV sertifikalarınızı da gönderebilirim.
TEGV İLETİŞİM

VERGİ MUAFİYETİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİ
TEGV “Bakanlar Kurulu kararıyla vergi muafiyeti tanınan vakıf” statüsündedir.
Bu statü ile TEGV'in bağış karşılığı düzenlediği makbuzlar; Gelir Vergisi Kanunu 89/4 maddesi gereği, Kurumlar Vergisi Kanunu 10/1 maddesi gereği, ilgili kanun maddelerinde belirtildiği şekilde, vergi matrahı tespitinde gelirden indirilir.

Merak ederseniz eğer:
Koş Yonca Koş videolarını izlemek için:
Adım Adım Oluşumu için www.adimadim.org
TEGV için www.tegv.org.tr

*Bu bağış mektubunu lütfen facebookda, twitterda, bloglarınızda paylaşınız...
 
İlk günden bugüne 600 ADIM ADIM sporcusu, 900 adet yardımseverlik koşusu düzenleyerek, 12.000 bağışçıdan 1,540,000  TL bağış toplayarak 7.100 kişiye yardımcı olmuştur
Her bir ADIM ADIM sporcusu, “sadece koşarak” 10 kişiye yardımcı olmuştur

5 yorum:

mermaid dedi ki...

bazen ne kadar boşa para harcıyoruz değil mi ? Ayda sadece altmış liraya bir çocuğun hayatını değiştirebilirmişiz oysa, teşekkürler sanemiko, paylaştığın için, uykudan uyandırdığın için ...

yasemen k. dedi ki...

Tabii ki tam destek! Hem madden hem manen ;) Teşekkürler sanem'im böyle güzel bir yazıyı paylaştığın için.. Hemen bloga yazdım ben de ;)

Secondhandchance dedi ki...

çok bilgi dolu bir post teşekkürler..

secondhand-chance.blogspot.com

Sanemiko dedi ki...

keşke herkes sizin kadar duyarlı olsa bu bugüne kadar en az yorum alan postum oldu ne yazık ki...

mmm dedi ki...

Yarın ilk işim bu olacak. Teşekkürler paylaşımın için. Teşekkürler bencil olmadığın için.

hamaratmine.blogspot.com